Itt az idő szünetet tartani
Időről időre muszáj félretenni minden mást, és csak élvezni a pillanatot.
Az idő a legnagyobb luxus, amit az ember megadhat magának. Idő arra, hogy együtt legyen a szeretteivel, hogy olyan dolgokat csináljon, amiket szeret. Az idő rövid, mert mindenki elfoglalt. Lehet, hogy itt az idő szünetet tartani. Egy kicsit félretenni mindent, számot vetni, és élvezni azokat az apró pillanatokat, amelyek itt és most megadatnak Önnek. Nézzen fel, mielőtt elnyeli az időt a telefonja vagy a laptopja villódzó kéksége.
A technika időt spórol Önnek. Akkor mégis hogy lehet, hogy sokszor Ön ellen dolgozik? Talán azért van ez, mert annyi mindent próbál egyszerre csinálni, hogy az eltereli a figyelmét arról, ami itt van az orra előtt? Mi azt várjuk a technikától, hogy ne csak funkciója, hanem értelme is legyen, és élményt nyújtson. Az élet már nem a tárgyak birtoklásáról, hanem élmények szerzéséről szól. Amikor Önnek végre van ideje arra, hogy élvezze a zenét és a filmeket, a mi készülékeinknek az a dolguk, hogy varázsporral vonják be mindazt, amit Ön éppen néz, hall és érez.
A mozifilmeket nagy kivetítőkre és megfelelő hangzásra tervezik. És a zene tényleg élvezhetőbb, ha a különböző hangszerek hangjában meg lehet hallani az árnyalatokat és perspektívákat is. Amikor az ember kikapcsol és ráhangolódik egy filmre, nincs helye kompromisszumnak.
A kézi eszközök utóbbi időben tapasztalható áradata ellenére a tévéképernyő még mindig képes arra, hogy maga köré gyűjtse a családot. A Radius, egy vezető dán kommunikációs ügynökség a mi megbízásunkból lakossági felmérést végzett, és azt mutatta ki, hogy a dánok, a németek, a britek és az amerikaiak jelentős többsége még mindig legszívesebben a tévé körül gyűlik össze, ha szocializálódásról és kikapcsolódásról van szó. A tévé olyan, mint egy központ: ez az a hely, ahová bizonyos időnként elmegyünk, hogy megnézzünk egy különleges eseményt vagy a legújabb kasszasikert.
Az emberek általában több időt szeretnének a családjuk körében tölteni, és a tévézés mint minőségi időtöltés tökéletes alkalom erre. Az ember azt gondolná, hogy a fiatalabb generációk, akik már laptoppal, táblagéppel és okostelefonnal a kézben nőttek fel, azt a képernyőt választanák, amelyik a legközelebb esik hozzájuk. A felmérés szerint azonban ez jókora tévedés: még mindig a nagy képernyőt akarjuk, akárhány évesek vagyunk is.
Egy kézi eszköz hang- és képminősége sosem adja vissza igazán a jól megkreált tartalmat, és aztán ott van a társasági aspektus – ha valamit másokkal együtt nézünk, az eleve sokkal jobb.
A BeoVision TV épp oly gyönyörű és erőteljes hangzást tud produkálni, mint a képernyőn látható képi világ. A BeoLab hangszóró a zene összes részletet kihozza, és olyan közel viszi a hallgatót a forrásanyaghoz, amennyire csak lehetséges.
Ha a BeoVision Eclipse-t BeoLab 50-nel házasítjuk, egészen új dimenziót nyitunk meg a tartalom előtt. Ön hihetetlen tisztaságot és precizitást fog érzékelni – ami teljesen beszippantja majd.
„Amikor az ember bekapcsolja az Eclipse-t, a tekintete egyből rátapad a képernyő élénk képére, a hangszóró pedig szinte kinyújtja és körénk fonja a karját. Olyan, mintha egy mesemondó hívogatná az embert, hogy térjen be egy érzelmes történetre.”
– mondja Torsten Valeur, a BeoVision Eclipse dizájnjának megalkotója. Számára az volt a cél, hogy a hangzás látványszerűvé váljék anélkül, hogy felborulna az egyensúly a képek és a hangzás között, hiszen mindkettő egyenértékű. A hangzásélmény méltó párja az OLED-képernyő varázsának, a két komponens fúziója pedig egyszerre makulátlan és meglepő.
Másrészt a BeoLab 50 vérbeli teljesítményközpontú hangsugárzó, és megörökölte a BeoLab 90 számára kifejlesztett, úttörő jellegű alapvetések egy részét, amely a legprogresszívebb hangszóró, amit valaha alkottunk.
Amikor egy technológiai szempontból ennyire összetett valamin dolgozunk, mint ez a hangsugárzó is, akkor minden azon áll vagy bukik, hogyan zsonglőrködünk az alkatrészekkel és a mechanikával, hiszen a cél mindig az, hogy elrejtsük vagy megszépítsük a belül lakozó vadállatot.
„Minél kevesebbet akarunk, annál keményebben meg kell dolgoznunk érte – állítja Andre Poulheim, a BeoLab 50 dizájnere, majd tovább magyaráz. – A BeoLab 50 esetében van egy rendkívül letisztult frontunk és két különálló hátlapunk. A többi nem látszik. Egyetlen masszív alumíniumhéj tartja a helyén az összes funkcionális alkatrészt, és biztosít sziklaszilárd stabilitást. Csak az alapvető dolgok látszanak, a bonyolult részeket gondosan elrejtettük. Egyszerűnek tűnik, de valójában nehéz feladat.”
Lényeges volt, hogy a BeoLab 90 technológia egy része megjelenjen a termékben, ezt pedig az akusztikus lencsével értük el, amely a hangszóró bekapcsolásakor lassan kiemelkedik a testből, hogy felmérje a helyiséget, majd amikor kikapcsoljuk, visszahúzódik.
„A lencse vizuálisan annyira ütős, hogy megzavarná a hangszóró letisztult struktúráját, ha mindig látható lenne, ezért van az, hogy mozog, és ezzel egy kis varázslatot csempész a dologba – ugyanakkor hangsúlyozza –, lejátszás közben azonban funkcionális alkatrész. Konkrét célt szolgál, és demonstrálja a technológiát, ami nagyon fontos. Amikor pedig lekapcsoljuk a hangszórót, a lencse automatikusan eltűnik szem elől.”
„Az embereket lenyűgözi, ha egy terméknek van valami világos funkciója, és évekig el lehet nézegetni anélkül, hogy elvesztené az aktualitását”
– vonja le a következtetést Andre Poulheim.
AZ EGYSZERŰ JÓ.