Kontakt
shop@hyggeshop.hu
· ·

Aston Martin x B&O

· ·

Az innovatív hangrendszer segítségével sikerült megütni a megfelelő hangot a lenyűgöző Sankt Gallen-i bemutatóteremben.

Amikor az ember felkeresi az Aston Martin Sankt Gallen-i bemutatótermét Svájcban, egyetlen értékesítőt sem talál ott, aki a vásárlás előnyeiről győzködné. Ehelyett autórajongókkal találkozik, akik finom ételek és jó zene mellett múlatják az időt, miközben lóerőkről és üzemanyagokról csevegnek.

„A hagyományos gépjármű-értékesítésre ráfért már a változás ebben az üzletágban”

meséli Dr. Andreas Baenziger, a Sankt Gallen-i Aston Martin alapítója és üzlettársa. Majd így folytatja:

„Így azon is változtatnunk kellett, ahogyan értékesítjük az autókat. A társadalom átrendeződése arra késztetett, hogy újragondoljam a disztribúciónkat, és az volt az elképzelésem, hogy hozzunk létre egy klubot. Afféle nappalit, ahol az ember menő verdákról beszélgethet a barátaival. Egy olyan helyet, ahol élvezheti az életet és jókat ehet. Ez nem az autóeladásról szól – egy ügyfél nemrégiben azt mondta nekem, hogy én egy klubot és egyben egy befektetői tanácsadó vállalatot hoztam létre, hiszen a limitált kiadású autók eladása az elmúlt években éves szinten 10 százalékkal nőtt”– mondja Andreas Baenziger.

A bemutatóteremben és a környékén tartózkodó emberek autós vonzalma és szenvedélye szembeszökő. Az emberek nyugisan beszélgetnek, hallgatják a klub különböző pontjain elhelyezett hangsugárzókból áradó zenét, miközben eszegetik és iszogatják a séf által elkészített ételeket és italokat. Vizsgálgatják az autókat, beindítják a motort, és az erős motorok bömbölése keveredik a csevegéssel és a lounge zenével.

„Mindez arról szól, hogy élményt hozzunk létre. Ez itt egy nappali, ahol teljesen ki lehet kapcsolni, lehet enni-inni és társasági életet élni. Egy otthont szerettünk volna megidézni, nem pedig egy üzletet, és a Bang & Olufsen termékek segítettek nekünk ebben” – mondja Andreas Baenziger, aki gyerekkora óta rajong a Bang & Olufsenért, és megjegyzi, hogy a cég szinte minden termékét megszerezte azóta.

„Itt minden autóban Bang & Olufsen van, szóval nyilvánvaló a kapcsolat. A konferenciateremben a BeoSound Shape legelső verziója található meg. Az ügyfélváró területén BeoLab 90 hangsugárzók vannak, a tárgyalóban BeoLab 20-asok és még néhány BeoVision Avant képernyő itt-ott.”

Hogy került a BeoSound Shape a bemutatóterembe?

Andreas Baenziger a Bang & Olufsen strueri székhelyén járt, hogy felvázolja a bemutatóteremmel kapcsolatos elképzeléseit, és hogy kitalálják, hogyan lehet a hangzás- és a látványvilágot beépíteni a koncepcióba. Ahogy egyik ötlet jött a másik után, eldöntötték, hogy megnéznek néhány korai koncepciót.

„Megmutattuk Dr. Baenzigernek a BeoSound Shape egyik korai prototípusát”– mondja Brian Bjørn Hansen, a Smart Home Divízió vezetője –, „és úgy döntöttünk, hogy tökéletesen alkalmas lenne arra, hogy tegyünk vele egy próbát a bemutatóteremben. Folyamatos visszajelzést adott nekünk, ami hihetetlenül hasznosnak bizonyult.”Azt is hozzáteszi, hogy a BeoSound Shape vizuális megjelenése tökéletesen passzolt a bemutatott koncepciókhoz.

„A BeoSound Shape zajelnyelőinek segítségével jelentősen javítani lehet egy helyiség akusztikai adottságait”– mondja Brian Bjørn Hansen. „A valós idejű tesztekből nagyon sokat tanultunk a Sankt Gallen-i Aston Martinnál ebben a tekintetben. Az ugyanis egy nagy helyiség kemény és puha felületekkel, ami a hangzás szempontjából kihívást jelent. A hangszórók, az erősítők és az akusztikai panelek megfelelő konfigurációja segítségével azonban megoldottuk ezeket a problémákat.”

„A BeoSound Shape telepítésénél egyszerűbbet elképzelni sem lehetne…, de nem volt ez mindig így”– emlékszik vissza Brian Bjørn Hansen. „A tesztelési szakaszban újra kellett gondolnunk az alkotóelemek elrendezését és méretét, szóval az, hogy ma olyan hibátlanul működik a rendszer, annak köszönhető, hogy kezdetben egész másképp volt.”

Felnevet, ahogy megvizsgálja a prototípust, amit ő maga telepített. Amikor a BeoSound Shape végleges verziója kapható vált az üzletekben, a prototípust kicserélték, és visszaküldték Struerbe Brian Bjørn Hansennel.

Szintet lép a kiskereskedelem

A Sankt Gallen-i bemutatóterem 2016 elején nyílt meg. A helyiségeket Marek Reichman, az Aston Martin kreatív igazgatója tervezte és rendezte be.

„Most az a piaci trend, hogy kevesebbet kell költeni a kiskereskedelem fizikai oldalára. Mi viszont az ellenkező irányba indultunk el, ebben hittünk, ebbe fektettünk sokat, és a fantasztikus siker azt mutatja, hogy jó úton járunk. Mi a vásárlói élményre fókuszálunk, és valami különlegeset nyújtunk az ügyfeleinknek. Az összbenyomásnak maximálisan jónak kell lennie, mert az ördög a részletekben és a felhasznált anyagokban rejlik, így tudjuk megkülönböztetni magunkat”– magyarázza Andreas Baenziger, miközben körülvezet minket a Q-Lounge-ban, ahol az ügyfelek számos különböző személyre szabott opciót választhatnak az autójuk számára.

„A vendégszeretet abszolút kulcsfontosságú. Sok rendezvényt szervezünk, például tesztvezetést versenypályán vagy autóversenyekre való kiutazást a világ minden tájára. Még főzőtanfolyamaink is vannak. A végén úgyis minden arról szól, hogy izgalmat csempésszünk a dolgokba. Most már ott tartunk, hogy az ügyfelek azt kérdezik tőlünk, nem tarthatnak-e bulit a bemutatóteremben. Ki gondolta volna?”Baenziger mosolyogva paskolja a kutyáját, egy kis angol agarat, amely az egyik leggyorsabb kutyafajta a világon.

Andreas Baenziger és üzleti partnere, Dr. Florian Kamelger maguk is lelkes autóversenyzők, akik részt vesznek a Nuerburgringen tartott 24 órás autóversenyen, a 12 órás Liqui-Moly Bathurst autóversenyen Ausztráliában, és számos más versenyen is az R-Motorsport versenycsapatukon keresztül.

Számukra az autóipar sokkal több, mint üzlet.

„Az autó tömegtermék, és hamarosan eljön az az idő, amikor az ember gyakorlatilag egy kerekeken guruló akkumulátort fog vásárolni, ami automatikusan elszállítja a célállomásra – ez pedig tulajdonképpen egy mobilitási szolgáltatás. Ezt a terméket nem veszi meg az ember, hanem kikölcsönzi, vagy másokkal megosztva használja”.Andreas Baenziger itt rövid szünetet tart, majd világosan kimondja: „De ebben a felállásban már nem lesz valódi érzelmi kötődés.”

„Ne értsenek félre, maguk az autók továbbra is fontosak lesznek az elkövetkező száz évben is. A motor, a hangja és a teljesítménye mindig is vonzani fogja az embereket.”Andreas Baenziger megjegyzi, hogy a versenylovak világa némiképp hasonló a luxusautókéhoz, és manapság bizony nem lehet lovakat látni az utakon, ahogy éppen A-ból B-be szállítanának embereket. Ehelyett magán lóversenypályákon vannak vagy kinn a mezőn.

„Az autók tekintetében a nagy jövőt én három területen látom: először is ott vannak a személyre szabott limitált kiadások, másodszor a veterán autók, végül pedig a szupergyors versenyautók és társaik. És ki tudja, lehet, hogy húsz év múlva a ’hagyományos’ autókat ki is tiltják majd az utakról az önvezető autókkal szemben. Lehetséges, hogy addigra versenypályák és magánutak lesznek az autók szerelmesei számára.”

Egy dolog biztosan kiderült az Andreas Baenzigerrel és kollégáival való találkozásból: ők akkor is garantáltan képesek lesznek az értő autórajongók igényeit kiszolgálni a körülményektől függetlenül.