Nigel Cabourn
Kézművesség, minőségi anyagok, a részletekre fektetett különös hangsúly - Nigel Cabourn legendás brit férfidivat tervező karrierjének alapkövei mit sem változtak az évek során.
Öltözékei több mint negyven éve meghatározó szereplői a brit férfiak ruhatárának. 1970-től fogva bejárva a divatipar szamárlétráját azt gondolnánk, hogy Nigel Cabourn már aligha tudja meglepni a nagyérdeműt. A Bang & Olufsen kreatív csapata otthonában látogatta meg a divatikont, ahol vintage ruhadarabokról, textilekről és a 14 órás munkanapokról beszélgettek a tervezővel.
Kollekcióidon erőteljesen érezhető a brit hagyomány, a hadászati ruházat inspirációjának hatása. Mitől különleges számodra a hagyomány és a kortárs divat ötvözése?
A Nigel Cabourn nem egy hagyományos értelemben vett divatcég. A történelem funkcionalitást és eredetiséget kölcsönöz ruháinknak.
Mennyire fontos számodra, hogy a márkát a brit kultúra részeként tekintsd?
A márkám óhatatlanul kötődött mindig is a brit kultúrához, hiszen jómagam is brit vagyok és ezt az életsítílust követem, a ruháim is ezt a szellemiséget közvetítik.
Hogyan fedezed fel időről-időre ezeket a régi kincseket, mint inspirációs forrást?
Egy évben legalább négy hónapot utazással töltök mindenfelé a világban. Ismerem a legjobb vintage üzleteket világszerte, és személyes kapcsolatom van a gyűjtőkkel. Mivel a fejemben van a katonai ruházat történelme épp úgy, mint saját márkém fejlődésének története, egészen pontosan tudom, mit keresek és sokszor gyűjtő ismerőseim is, így aztán ha ráakadnak egy különlegességre, amiről azt gondolják, érdekelhet, elteszik nekem.
Hova utazol legszívesebben?
A két kedvenc helyem Tokió és New York. Tokióban van saját biciklim, így sosem taxizom, kerékpáron járom az utcákat. Fantasztikus élmény! Teljesen más energiát tapasztal így meg az ember, mint taxival, vagy tömegközlekedéssel. Ez az a hely, ahol a legkülönlegesebb régiségeket találom, melyek meghatrozó inspirációul szolgálnak a márka kollekcióinak létrehozásakor. Ugyanakkor imádom New York atmoszféráját és pezsgő energiáját. A világon a legjobb hely a sportolásra a Hudson folyó partja, és természetesen mindehhez elengedhetetlen a zene!
Mennyiben játszik szerepet nálad a zene az inspirációkeresésben?
A zene a márkám indulásakor már jelentős inspirációul szolgált még a '70-es években, a hippi korszak idején, mikor a vietnámi és brit pop zene keveredése hatalmas lendületet adott nekem az első lépésekhez. Legyen szó utazásról, vagy munkáról, az óta is folyton zenét hallgatok!
A kézművesség a márkád meghatározó védjegeye. Miért alakult ez így?
A márka attól válik autentikussá, hogy brit gyártású darabokat kínál a legjobb brit minőségben - ez meghatározó a márka törtnetének összefüggésében.
A zene mindig is különösen fontos volt a brit szubkultúrák identitásával és divatjával kapcsolatban. Mit gondolsz, mi az oka annak, hogy a zene és a divat világa ilyen erősen kötődik egymáshoz?
Véleményem szerint azért olyan fontos a kötődés, mert a zene nagyon erősen emlékeztet egy-egy időszak kultúrjára, életmódjára. Számomra a zene és a divat mindig emlékekről szól.
A sport fontos szerepet játszik az életedben néhány éve. Hogyan fér bele a hihetetlen sűrű napirendedbe a rendszeres mozgás?
Nos ez nem probléma, mivel a munkanapot 14 órásra tágítottam, így reggel hatkor hetente hat alkalommal tudok mozogni.
Melyik a három kedvec éttermed a világon?
A londoni Firehouse a Chiltern Sreet-en, imádom a pezsgését. A Ralph Lauren étterem Párizsban - a steakjük valami fantasztikus, és a New York-i Soho House, ahol az emberek valójában sokkal izgalmasabbak, mint az ételek. Az étterembejárás nekem a barátokkal való találkozásról szól és érdekes emberek megfigyeléséről épp úgy, mint a finom fogásokról.
Három kedvenc városod?
Melbourne, Tokió, és New York.
Három kedvec üzleted a világon?
A My Army Gym Londonban, mivel szeretem viselni a saját ruháimat, a Jantiques Tokióban, ez a világ legjobb vintage boltja. Emellett nagyon kedvelek néhány kicsi régiségboltot a párizsi Clignancour-on.