Kontakt
shop@hyggeshop.hu
· ·

275 gramm zene

· ·

… és akkor CeciIie Manz, lájkolta az Insta’ bejegyzésünket! Na de ki az a Cecilie Manz és melyik bejegyzésünket kedvelte?

Cecilie Dániában, Zealand szigetén született 1972-ben és 39 évvel később, 2011-ben megtervezte a BANG & OLUFSEN számára a BeoLit 12-es készüléket. E két jeles esemény között besöpört „néhány” díjat (Danish Design Award 2x, Forum +1 Award, IF Product Design Award, Finn Juhl Award, Bolig Magasinets Design Award „Best Designer” díj) és az általa tervezett termékeket kiállították a világ több múzeumában és galériájában is. (Koppenhágában a Danish Museum of Art & Designban, Baselben a Vitra Design Museumben, Tokióban a Miyake Design Studio Galleryben, Milánóban a Milan Furniture Fair rendezvényen 2x és Londonban a Mindcraft kiállításon.)

Cecilie 1998-ban alakította meg Koppenhágában saját cégét, a Manz Lab vállalatot és a BANG & OLUFSEN mellett, többek között tervezett már a Lightyears, a Holmegaard és a Fritz Hansen márkák számára is tárgyakat. Híres Mikado asztala New Yorkban a MoMA (The Museum of Modern Art) design kollekciójának része. A BeoLit 12-es (és persze 15-ös, 17-es) mellett, többek között ő tervezte a BeoPlay A1-et, A2-őt, M5-öt és az ebben a cikkben bemutatandó legújabb kis kompakt bluetooth hangszórót, a BeoPlay P2-t is.

(Bájdövéj: ez utóbbi termékről publikált instagram képünket lájkolta Manz kisasszony.) Ha végignézitek ezeket a becses B&O PLAY kegytárgyakat, könnyen beazonosítható Cecilie keze nyoma. Ahogy egy karizmatikus énekesnél, úgy nála is már az első taktusoknál/vonalaknál felismerhető sajátos stílusa. Jól van ez így, telhetetlenül várjuk a következő csodákat a primitív-bonyolult-egyszerű evolúció jobbik végéről!

Az egyszerűség ráadásul ebben az esetben nem csak a küllemre vonatkozik, hanem (ahogy a legnagyobb tervezőknél) a kezelhetőségre is, hiszen, az iPhone-hoz hasonlóan, egyetlen gombbal rendelkezik csak a készülék! Ráadásul Cecilie ezt az egyetlen gombot is rafináltan a B&O logó alá „csempészte be”! (Még az USB-C lyuk is szemérmesen elbújva várja a töltőkábelt. Ez a „viktoriánus időket idéző prűdség” egyébként érthető, mivel kb. 10 órás használat után van csak szükség rá.)

Az ördög zeneszerető ügyvédje persze rögtön megjegyezné: ismét egy túlgondolt XXI. századi tech-termék, ahol a design oltárán beáldozták a funkcionalitást! Éppúgy nem lenne azonban igaza, mint a korábban említett iPhone bemutatása kapcsán azoknak a fanyalgóknak, akik bukásra ítélt terméknek kiabálták a fizikai gombok nélküli Apple okostelót. Ugyanis a P2-es rácsozott része egyben érintőfelület is, továbbá természetesen a jól megszokott és sokak által magasztalt BeoPlay alkalmazáson keresztül is vezérelhetjük a hangszórót.

BeoPlay P2 from 42BIT on Vimeo.

Ráadásul az említett „rejtett” érintőfelület funkcióit személyre szabhatjuk, magyar(talan)ul szabadon kasztumizálhatjuk. Akiknek pedig ez sem elég (mondjuk valakinek semmi sem), beállíthatják, hogy szolidan rázogatva a pékettest, az előzékenyen (pl.) a következő dalra ugorjon. Apropó zene! Ez az a pont, ahol igazán jól teljesít a kicsike!

Tenyérnyi méretéből adódóan nyilván nem tudja a nagytestvérek mélyeit hozni, de a „kicsi a bors, de erős” közhely jól írja el, hogy mit tapasztal a gyanútlan tesztelő, amikor először hozza a frászt ifjú gyermekeire. Aki pedig személyesen szeretné kipróbálni a BeoPlay univerzum „tenyérbemászó zenei ellipszisét”, a Bálna Budapest Központ északi főbejáratánál nézzen körbe. Kávét ne hozzon, van ott, kutya jöhet, motorosok/biciklisek szintén welcome!